Shared Service Centers hebben meerdere voordelen. Het implementeren van een SSC reduceert kosten doordat er tijd bespaard wordt. Standaardisatie en procesoptimalisatie verhogen de productiviteit en de kwaliteit van de geleverde dienst. Daarnaast helpt een SSC de synergie binnen een bedrijf vergroten.
Ieder SSC maakt documenten en daar gaat vaak onnodig veel tijd in zitten. Een documentgeneratiesysteem helpt tijd besparen en reduceert de kans op fouten.
Koppelingen met ERP-, CRM- en HRM-systemen en het gebruik van centraal te beheren tekstblokkenvoorkomen overtypen en daarmee wordt tijd bespaard en de kans op fouten gereduceerd. Problemen veroorzaakt door informatie uit eerder gemaakte documenten te kopiëren behoren tot het verleden: centraal te beheren tekstblokken zijn altijd actueel. Vanzelfsprekend garandeert een documentgeneratiesysteem altijd de juiste opmaak en juist gebruik van de huisstijl.
Lezen hoe Heineken, Astellas en de Erasmus Universiteit Rotterdam hun HR Shared Service Centers verder optimaliseren?