Shared Service Center optimaliseren?

Geplaatst op in de categorie nieuws

Steeds meer bedrijven gaan over tot het implementeren van een Shared Service Center (SSC). In een SSC worden de diensten en ondersteunende taken van verschillende afdelingen en vestigingen geconcentreerd. Het gaat om diensten en taken die niet uniek zijn voor een specifieke afdeling of vestiging. Voorbeelden zijn Finance, ICT en HRM.

Shared Service Centers hebben meerdere voordelen. Het implementeren van een SSC reduceert kosten doordat er tijd bespaard wordt. Standaardisatie en procesoptimalisatie verhogen de productiviteit en de kwaliteit van de geleverde dienst. Daarnaast helpt een SSC de synergie binnen een bedrijf vergroten.

Ieder SSC maakt documenten en daar gaat vaak onnodig veel tijd in zitten. Een documentgeneratiesysteem helpt tijd besparen en reduceert de kans op fouten.

Koppelingen met ERP-, CRM- en HRM-systemen  en het gebruik van centraal te beheren tekstblokkenvoorkomen overtypen en daarmee wordt tijd bespaard en de kans op fouten gereduceerd. Problemen veroorzaakt door informatie uit eerder gemaakte documenten te kopiëren behoren tot het verleden: centraal te beheren tekstblokken zijn altijd actueel. Vanzelfsprekend garandeert een documentgeneratiesysteem altijd de juiste opmaak en juist gebruik van de huisstijl.

Lezen hoe Heineken, Astellas en de Erasmus Universiteit Rotterdam hun HR Shared Service Centers verder optimaliseren?

Tags

Terug naar het overzicht